mask mask mask men inte den man får i magen!

Jah! första masken blev en total misslyckad flopp meeen! lärdommen om epoxy,fiberglas,kolfiber och spackel har ökat radikalt! Observera få inte Epoxy på händer eller kläder! inandas inte mer än nödvändigt! använda skydd... haha misstag man inte vill lära sig genom att plocka av skinbitar från händerna! ooooehlrt smärtsammt!

i vilket fall mask nr2 är på g! denna gången utgick vi ifrån en cad model som senare överförts till en 3d pappers byggsats som tog två timmar att klippa ut och limma ihop! väldigt väldigt snurrig blev man!
Den har nu cotats med epoxy för att bli lite styvare innan man lägger fiberglas alt kolfiber!
Vid sidan av så testar jag även att skulptera en 1:1 skala modell som sen skall moldas och gjutas för att göra en negativ model som är återanvändbar.. hela prossesen är dyr skadlig och påfrestande men fan va roligt :D

jag skall försöka få upp lite bilder på dvs resultat och liknande när jag börjar närma mig lackering....

Vad jag dock saknar är en skulptör.. jah faktist jag är inget ljushuvud när det kommer till sånna saker tyvärr... och vill man ha nått gjort bra så får man allt ligga i :D 1:1 skala modellen i lera är nyckelsaken för att kunna göra en bra mold så ah utan den sitter man lite fast.. skulle dock kunna försöka sj men känner att risken är rätt stor att jag kommer misslyckas grovt.. haha

saker som behlvs inhandlas...
1 flyttande gummi...
2 mer epoxy
3 mer lera (dock vilken sort är jag fortfarande fundersam på...)
4 troligtvis mer skulpteringsverktyg...

En utväg är att kontakta Göteborgs Konstskola och se om nån på avdelningen för skulptering är sugen på att bunta i hop nått... jag undrar sa flundran!

well well nog om det tillbaka till arbetet wooo!
sooo låång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0